Independent TV Broadcasts to China May Cease

Independent TV Broadcasts to China May Cease

Taiwanese telecommunications company refuses to renew satellite contract

By Shanshan Wu
Epoch Times StaffCreated: May  8, 2011Last Updated: May  8, 2011

Facebook icon Facebook Digg icon Digg StumbleUpon icon StumbleUpon Twitter icon Twitter Print |                                E-mail to a friend |                                Give feedback
Related articles: China > Regime

A Chinese man carries a TV satellite dish by motorcycle in 2005 in Jinzhai county, Anhui Province of China. (Cancan Chu/Getty Images)
A Taiwanese government-controlled telecommunications company has decided  to shut down the satellite broadcasts to China of a TV station that  provides independent, uncensored reportingon China. Critics say this decision was meant to curry favor with the Chinese regime and represents a threat to Taiwan’s own democracy.

On April 11, Taiwan’s Chunghwa Telecom informed New Tang Dynasty Asia Pacific (NTD AP) Television in writing that it will terminate its contract with NTD AP in August. NTD AP has broadcast to Taiwan and China on Chunghwa’s ST 1satellite since August 2007.

Chunghwa Telecom claims the service termination cannot be avoided due to  lack of capacity on the company’s ST 2 satellite, which is replacing  the ST 1.

Information published on the internet by Chunghwa contradicts its claim of reduced capacity. In articles posted on the Internet, Chunghwa has said the ST-2satellite will offer significantly greater capacity than  the ST-1 satellite with expanded service coverage, higher transmitting power, more transponder capacity and increased bandwidth; in addition, the newsatellite will have a greater share of high and low frequency  satellite bandwidth, and improve its transmission with a higher  transmitting power.

NTD AP has filed a complaint with Taiwan’s National Communications Commission (NCC) charging that Chunghwa has violated Taiwan’s Telecommunications Act. That act requires that telecommunications companies provide customers with uninterrupted service, only deny service to telecommunications companies for due cause, and provide services in a fair and non-discriminatory manner. The NCC has agreed to hear NTD AP’s complaint.

NTD’s regular reportson the Chinese Communist Party regime’s human rights abuses and corruption and shows focusing on China’s traditional culture have reached millions of viewers withsatellite dishes in southeastern China. All media in China are controlled by the state and NTD’s Chinese-language broadcasts provide an uncensored source of information for those inside mainland China.

Taiwan’s government owns 35 percent of Chunghwa’s shares. Five of nine directors and two of three supervisors are government officials. Since President Ma took office in 2008, Taiwan has increased trade and cultural ties with the Chinese regime. Some suspect that the service termination may be politically motivated.

On May 3 U.S. Congressman Dana Rohrabacher wrote to Taiwan’s President  Ma Ying-jeou about the case. Rohrabacher is concerned about the service termination and says Taiwan should encourage freedom and the spread of ideas across the Taiwan Strait.

Rohrabacher is a founder of the Taiwan Caucus in the U.S. House of Representatives. He says NTD AP relies on Chunghwa to broadcast to Taiwan and China news the Chinese regime does not want the people to hear.

Rohrabacher told Ma, “If Taiwan does not support the struggle for freedom of thought within China, I see no need for America to support Taiwan."

Theresa Chu, the spokesperson for NTD AP, said at a May 3 press conference, “Chunghwa Telecom should think about how it has developed and benefited under Taiwan’s democracy, and what it should do in return. Taiwan’s government should strongly require Chunghwa abide by Taiwan’s democratic standards, and protect NTD AP—a station which dares to safeguard press freedom.”

The political opposition in Taiwan have strongly criticized Chunghwa’s actions.

Tsai Ing-wen, the chairman of the opposition Democratic Progressive  Party, told the mediathat the Ma government needs to deal with this problem seriously and explain to the public whether any political influence was involved.

Yao Chia-Wen, a member of the Democratic Progressive Party and former President of the Examination Yuan (one of five government branches; it ratifies the qualifications of civil servants) told NTD AP, “Taiwan is a democratic society and the government cannot interfere with freedom of the press. Chunghwa shouldn’t terminate its contract because of political intervention or any other interference.”

NTD has gotten feedback from its viewers in mainland China on the imminent loss of service.

A resident of eastern China commented that Chunghwa’s action suppresses freedom of speech and is undemocratic. “We still wish to receive outside news, and hope that they will reconsider,” he told NTD Television .

A resident of western China said he supports having a variety of opinions and backgrounds on television and letting people hear different voices.

The responsibility of the media is to supervise the government and society, another Chinese viewer commented. Mainland Chinese media, however, is incompetent in this area, especially since traditional Chinese values and culture are diminishing in China, he added. “I support NTDTV, because NTDTV can make up for those failures.”

Yao Wun-jhih, Former Director of Government Information Office for the  Democratic Progressive Party said that the Ma government should give NTD  AP more support if it is sincere about safeguarding Taiwan’s democracy.

“Through NTD Television’s endeavor, the whole world has learned many  truths about China,” he said. “This actually helps China and Taiwan  understand each other, and helps the people of Taiwan understand the  nature of the Chinese Communist Party.”

chinareports@epochtimes.com

廣告

About floweroftheheart

FlowerOfTheHeart@hotmail.com ஐ 精彩代理看真实世界 ஐ 突..破..网..络..封..锁,可于此下载免费软件: http://sdrv.ms/OoAbld (软件已崁入word文件内) https://sites.google.com/site/freegatebbs/ 自2004年12月3日起退党(/团/队)人数: 125,607,496(http://tuidang.epochtimes.com/) [请用破网软件进入] 《九评共产党》 http://www.epochtimes.com/gb/nf3541.htm [请用破网软件进入]
本篇發表於 未分類。將永久鏈結加入書籤。

發表迴響

在下方填入你的資料或按右方圖示以社群網站登入:

WordPress.com Logo

您的留言將使用 WordPress.com 帳號。 登出 / 變更 )

Twitter picture

您的留言將使用 Twitter 帳號。 登出 / 變更 )

Facebook照片

您的留言將使用 Facebook 帳號。 登出 / 變更 )

Google+ photo

您的留言將使用 Google+ 帳號。 登出 / 變更 )

連結到 %s