CCP Vice Chairman’s Name Misspelled, Firing Could Result

CCP Vice Chairman’s Name Misspelled, Firing Could Result

By Gary Pansey &
Veronica Wong
Epoch Times
Staff Created: Jul 4, 2011 Last Updated: Jul 5,

| E-mail to a friend
| Give feedback

Related articles: China
> Regime

A typo in an official Chinese newspaper
has forced the recall of 130,000 copies, leading to bloggers’ speculation that
an editor may have to suffer.

Guangxi’s Nanning Evening News had a
headline three days ago: “Hu Jintao and Xi Jinping Met With Important Communist Party Representatives.” But the “Jin” in
“Jinping” was the character for “enter, 进,” when it should have been the “Jin”
that means “near, 近.” The confusion is the result of their identical

Xi Jinping, 58, is the country’s vice chairman and ranked
sixth in the Politburo’s Standing Committee. China-watchers believe he has been
dubbed the next President and Party Chairman. News and images of the typo have
gone down the “memory hole” and can no longer be found on the mainland China

The Chinese blogosphere is
abuzz with the possible repercussions. One example given is how the Jinzhou
Evening News
was ordered to cease publication after the slogan “Heaven Will
Eliminate the CCP, Quit the Party to be Safe” appeared written on the banister
of bike rack in the corner of a photo showing a row of red CCP flags, which
appeared on the front page for Sept. 27, 2009.

In 2006, a newspaper in
Jiujiang, Jiangxi omitted the word “out” in the phrase “Without the Communist
Party, there will be no new China,” causing the sentence to become “With the
Communist Party, there will be no new China.” In the end, the president and the
chief editor were all sacked.

During the Cultural Revolution (1966-1976), a female
elementary school teacher accidently put
“socialism” and “fall down” together in a lesson on Chinese characters. She
subsequently suffered humiliation and violent “criticism.” Her daughter rebuked
her publicly and the teacher spent several years as a janitor.

For other
examples of political errors in the Chinese regime’s state-run media, see: “Wen Jiabao’s Name Appears Wrongly in People’s Daily.”

Original Chinese story from Sound of
Hope Radio.


About floweroftheheart ஐ 精彩代理看真实世界 ஐ 突..破..网..络..封..锁,可于此下载免费软件: (软件已崁入word文件内) 自2004年12月3日起退党(/团/队)人数: 125,607,496( [请用破网软件进入] 《九评共产党》 [请用破网软件进入]
本篇發表於 未分類。將永久鏈結加入書籤。


在下方填入你的資料或按右方圖示以社群網站登入: 標誌

您的留言將使用 帳號。 登出 /  變更 )

Google+ photo

您的留言將使用 Google+ 帳號。 登出 /  變更 )

Twitter picture

您的留言將使用 Twitter 帳號。 登出 /  變更 )


您的留言將使用 Facebook 帳號。 登出 /  變更 )


連結到 %s